Resmî Gazete’de yayımlanan Tebliğ ile ticari defterlerin elektronik ortamda tutulmasına yönelik düzenleme yürürlüğe girmiştir.
Bu kapsamda Elektronik Ticari Defter Sistemi (ETDS), 1 Temmuz 2025 itibarıyla uygulamaya alınmıştır.

1 Ocak 2026’dan itibaren
Yeni kurulacak tüm şirketler
Ticaret Bakanlığı iznine tabi belirli anonim şirketler
Pay Defteri ve Genel Kurul Toplantı ve Müzakere Defterlerini ETDS üzerinden elektronik ortamda tutmakla yükümlü olacaktır.

Elektronik deftere geçen şirketler fiziki deftere geri dönemeyecek,

Elektronik ortamda tutulan defterler kanunen geçerli olacak,

Açılış ve kapanış onayı aranmayacaktır.

Yükümlülük kapsamında bulunan şirketlerin, 1 Ocak 2026 tarihine kadar ETDS’ye dâhil olmaları mevzuata uyum açısından önem arz etmektedir.

Detaylı bilgi, uygulama esasları ve rehber dokümanlar için: